onsdag 24 mars 2010

Känner mig glad

Känns som jag äntligen tagit mig i kragen att försöka gå ner i vikt. Har haft en förmåga att skjuta upp saker o ting framför mig tex, jag börjar på måndag osv. I fredags så vaknade jag o sa till mig själv att nu j---lar tar du tag i ditt liv så här kan du inte ha det. Att varje dag kliva upp med en klump i magen, att aldrig trivas med sig själv och allra helst bara gömma sig hemma. Nä jag beslutade mig för att ta tag i mitt liv. Har varit runt på olika sidor och läst om Gastric Bypass operationer och tagit del av informationen om hur tiden innan varit, och i de flesta fall så har det dragit ut på tiden pga att läkaren vill att man ska ha gått ner visst antal kilon innan operationen. I den sitsen vill inte jag vara. Jag ska träffa läkaren inom Två månader och under den tiden tänker jag gå ner så många kilon det är möjligt.
Jag har börjat med att byta ut två mål mat om dan mot Allevo och sen äta efter tallriksmodellen, sluta med godis och framförallt Cola som varit min största last, och redan efter några dagar så känner jag mig piggare och gladare.
Min sambo Thomas stöttar mig så gott han kan, och det känns bra.
Kommer lite längre fram att skriva hur mycket jag vägde när jag började, viktnedgång osv. Känns för mig som en liten sporre att kanske några därute har lite koll på mig, svårare att fuska då. Kram på er vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar